Kan göras direkt på försäkringsbolagets hemsida eller kontor. Eller på plats hos oss, så hjälper vi dig med blanketterna.
Kan göras via vår kundservice 050 024 8000 och på plats hos oss! Efter detta gör vi upp en kalkyl över nödvändiga reparationer till försäkringsbolaget, som de i sin tur skall godkänna.
Vi kommer överens om när skadan skall repareras, hjälper dig med ev. bokning av hyrbil under skadeperioden och ger dig ett beräknat datum då bilen bör vara klar. Därefter beställer vi reservdelar från biltillverkaren och planerar bilens resa i våra olika processer – plåt, glas, lackering och montering.
Utförande av reparation, lackeringsarbete och ihopmontering. Därefter gör vi en efterkontroll av arbetet, och stämmer av kalkylen mot försäkringsbolaget.
Utlämning av bil – vi ringer upp dig och meddelar att bilen är klar och när du kan hämta den. Om du ska betala självrisk gör du det till oss i samband med att du hämtar bilen – sedan sköter vi resterande kontakt med försäkringsbolaget.